Rävsvans och Stockros

publicerat i Allmänt;
Söndag 26 september 2021

(null)
Balder och jag tar en tur ner till sjön. Familjen and simmar omkring där. En sex stycken plus pappa and en bit ifrån de andra. Två av dem är nyfikna på oss och kommer närmare. Troligen är de vana att bli matade. 

Balder och jag har dagen för oss själva. Vi tar våra turer längs väg och stig. Vilar. Leker lite. Myser. Jag äter mat. Inte Balder, trots att han har tillgång till mat. "När kommer husse hem?"
Vet inte…
(null)

Söndagen flyter på. Ganska långsamt. Solen har gått i moln. Det blåser bara lite. 

(null)
En växt i höstskrud. En växt med många namn. 
Mjölke, mjölkört, rävsvans, rallarros, brudfackla, duntrav, praktduna, kropp, skogsbloss mm…Vad kallar Du den?
(null)
Närbild. Höstbild. 

Barnbarnet ringde igår kväll: "Farfar, jag såg dig på tv!" ;-) Det var flera som såg honom i slutet av matchen….men jag som tittade hela tiden, missade precis det ögonblicket! Ha, ha…så kan det gå :-D
Och hemmalaget vann! Lycka! Det är långt kvar av säsongen men efter bedrövliga år och bedrövlig hockey är varje vinst och varje välspelad match = lycka. :-)

(null)
Närbild Stockros <3

Maken är på hemväg men det kommer ta lång tid innan han är tillbaka hit. Han och svärmor har varit på ett, för dem, viktigt besök. Så där som livet är ibland. <3

Mötas och skiljas
är livets gång
Skiljas och mötas
är hoppets sång
<3
(G Strandsjö)
  (null)
Septemberfärger <3

Balder betraktar mig. "Är det inte dags att gå ut igen?" :-)

Tillönskar Dig en fin kväll och en fin ny vecka. Allt gott! 

Hoppfullheter
♥️

Taggar: #söndag#rävsvans#stockros#närbild# andfamilj#för#oss#själva#mötasochskiljas;

Kommentera inlägget här :