Tistlar och Rosor

publicerat i Allmänt;
Tisdag 11 juli 2022
FN:s befolkningsdag.Nu blir vi räknade, allihop! :-)
 

(null)
Kanske inte så märkvärdig för andra, men lycka för mig. :-) Och glädje :-) Men också en påminnelse om det krig som pågår i Ukraina. Solrosor till Ukrainas ära och bön om beskydd för folket. En innerlig bön och önskan om fred. <3

Förr, kanske även nu, kunde man i dagstidningar som läsare "dela ut" rosor till de/det man tyckte var bra och tistlar till de/det som man ogillade. 
Just nu växer det väldigt höga tistlar med vackra blommor på längs med vägarna här. 
(null)
Både skrämmande och vacker. 
(null)
Om jag skulle dela ut tistlar, utan blommor, till någon/några så är det nog till alla klimatförnekare, speciellt politiker som vägrar se vad som händer trots alla tydliga bevis på klimatkris.  :-(
Måtte alla inse problemet innan det är försent. Tillsammans hitta vettiga lösningar. 
(null)
Mina rosor börjar slå ut :-)
Rosor har ju också taggar men vackra rosor vill jag ge till alla som inser att vi har en klimatkris och som kämpar för den gröna omställningen. Alla de som gör vad de kan för att rädda moder Jord. 

Apropå energikrisen: läste en rubrik från ett program där femklassare uttalade sig om politiska lösningar;
"Äldre vill ha kärnkraft för att de snart ska dö"
Hm..,något att fundera på.,,jag tror det ligger något i det.. det gäller inte alla men.,,inte mig t ex ;-) 

(null)
<3
Ja, hjälpa och stötta varandra. Uppmuntra och berömma varandra. Respektera och lyssna på varandra. 

Gå varsamt på vår jord
Dela kärleksfulla ord
<3
Värme på ingång. Känns redan idag. Temperaturväxlingen ger sig känna som värk i min kropp. Jodå, det finns "vädergummor", jag är en av många. 

Lev väl!

Rosor
♥️

Taggar: #solrosor#ukraina#tistlar#rosor#befolkningsdag#klimatet#värme#lyftavarandra;

Kommentera inlägget här :