Frihetslängtan

publicerat i Allmänt;
Måndag 28 februari 2022

"Folkens längtan efter frihet kan icke nedslås med våld.  Den kommer att leva och den kommer att segra."
- Olof Palme -  Med dessa ord fördömde han den sovjetiska invasionen av Tjeckoslovakien 1968. 
(null)

Idag är det 36 år sedan Olof Palme mördades….
Jag är inte uppväxt med en dyrkan eller ens ett gillande av Palme. Snarare tvärtom. Men i tonåren gick jag, som oftast, min egen väg. Jag tänkte om. Jag såg verkligheten och började lyssna. Jag gillade inte alls allt Palme stod för men mycket var ju sant. 

Nu ska Sverige skicka vapen till Ukraina. Alla har sin åsikt om detta. Jag själv vet för lite om vad som är rätt eller fel angående detta, så jag har, för en gångs skull ingen bestämd åsikt. Naturligtvis är jag i grunden pacifist. I teori och av kärlek. Men ibland är verkligheten så krass. Och nu är det skarpt läge..Alla har rätt att försvara sig…Vad tycker du? 

(null)

I min lilla vrå av världen är det soligt och blåsigt. Och halt. Mycket halt. Vänder ansiktet mot solen, andas in och andas ut. Jag har det så bra Tacksam. :-)
Ser framemot en konstutställning som jag hoppas kunna gå på snart. Berättar mer senare. 

Nu önskar jag Dig glädje, frid och hopp <3

Frihet
♥️

Taggar: #frihetslängtan#minnesdag#palme#ukraina#vapen#jaghardetbra;

Kommentera inlägget här :