Riktig hederlig gammaldags

publicerat i Allmänt;
Lördag 13 november 2021

"Och hur mår jag?"
Svar:
(null)
Så här….en riktig sån där gammaldags hederlig förkylning har drabbat mig. Ingen feber men "nuvig", hostig, lite huvudvärk, ögon som rinner….Dock: läkning pågår :-) 

(null)
Ja, precis …<3

Man har visst kommit överens om "något" nu på klimatmötet i Glasgow. Jag såg bara rubriken. Ska läsa när ögonen slutar rinna….Reaktionerna lär väl vara olika. Antar att Greta inte är nöjd…

(null)

Angående förkylningar och immunförsvar vill jag åter igen citera Agnes Wold ( Wellness)

Finns det inte något sätt att motverka till exempel förkylning då? 

"– Det är bara i så fall att bo alldeles själv i en koja i skogen och handla först eller sist i affären och vara på fem meters avstånd från alla andra. Om man nu tycker att det är så farligt att bli förkyld, jag tycker att det är lite bortskämt att klaga på förkylning. Det finns ju länder där man får kolera och salmonella"

Ja, så jag klagar inte…;-) Jag bara konstaterar…;-) Jag håller inte med Agnes Wold i allt, hon är inte min "guru" men  nog är hon kunnig och intressant. 

Hur mår Du? Bra hoppas jag. :-)

(null)

Var rädd om Dig! 

Läkning 
♥️

Taggar: #riktig#hederlig#gammaldags#förkylning#läkning#klimatmötet;

Kommentera inlägget här :