Höstdagjämning

publicerat i Allmänt;
Onsdag 22 september 2021
Mauritz och Moritz har namnsdag
Höstdagjämning

(null)
Solen lyser och värmer på stora balkongen :-)

Höstdagjämning är farväl till sommaren. Vad passar utmärkt då om inte en sommarvisa. ;-) Visdiktaren, sångaren, konstnären, Mats Poulson är död. Tack för poesin och visorna! Vila i frid <3

Det går en vind över vindens ängar
Det fladdrar till i en tyllgardin
Och jag ska skriva en sommarvisa
Med sol och blomdoft i melodin
Jag ville sjunga om Katarina
Till träklangsflöjter och alcymbal
Men vindens toner blir sommarsånger
Jag bara lyssnar i björklövssal
Det går en vind över vindens ängar
Det fladdrar till i en tyllgardin
Och jag ska skriva en sommarvisa
Med sol och blomdoft i melodin
Det går en flicka i aspelunden
Jag har ett gulnat fotografi
Med åren blev hon en dröm, en saga
En ensam vandrares sympati
Jag ville skriva en liten visa
Där ögonblick blir till evighet
Men ord blir stumma och toner döva
Och visans tanke blir hemlighet
Det går en flicka i aspelunden
Jag har ett gulnat fotografi
Med åren blev hon en dröm en saga
En ensam vandrares sympati
<3
(null)
Sol på lilla balkongen också :-)

Ett nytt "fenomen" har kommit till stan. Man hyr, åker och lämnar den där man kliver av…så kommer uthyrarna och plockar upp den. 
(null)
I övrigt: inga kommentarer…

Tända ljus i mörkret. Ikväll tänder jag ljus för de homosexuella i Afghanistan. Talibanerna förföljer dem och avrättar dem på de mest fruktansvärda sätt. Finns inga ord…
(null)
Att inte få vara den man är, att inte få älska den man älskar…

(null)
Ljuvliga vackra höst! 

Till sist
Ur visan: "där ögonblick blir till evighet" <3 Visst är det vackert! 

Höstglöd
♥️




Taggar: #höstdagjämning#visa#endiktareärdöd#vindensängar#fenomen#ögonblick#evighet;

Kommentera inlägget här :