36,4

publicerat i Allmänt;
Tisdag 5 april 2022

(null)
Dagens solros till Ukrainas ära. (Gudrun Sjödén)

Förr trodde jag att jag var ensam om det. Att känna mig febrig vid 37,5 grader. Mitt "normala" var 36,4. Blev hånad i vården. "Det är ingen feber!" Men så har jag märkt att fler, lite generat och försiktigt, säger att de också har låg kroppstemperatur. Och ser man på! Det finns forskning som visar att vi människor blivit allt "kyligare". Medeltemperaturen är nu 36,4 grader….! Varför vet man inte riktigt men jag blir glad av att veta att jag inte inbillat mig. :-)
—————————
Jag har också fått en förklaring på varför inte bedövningen tog vid en tandutdragning: fibromyalgin…. 
——————-
Snö…jodå det kom snö igår kväll. Många som byt till sommardäck…samma visa varje vår…

(null)
Sol och moln på himlen idag.

Ingen har väl undgått att se de hemska bilderna från Ukraina. Kriget. Ondskan. Döden. Skräcken. Massakern. Det man gör mot de civila….det finns inte ord…

Bilderna

Chockar, skrämmer

Verkligheten

Bilderna 

Talar, berättar

Sanningen

Bilderna

Bevisen

Omänskligheten

(null)
Målning utan namn. Var och en får tyda den på sitt sätt. Kände bara att den passade in här just nu. 

Kom ihåg: man kan vara engagerad och känna empati med ukrainska folket samtidigt som man får vara glad och göra det man tycker om i sin egen lilla vrå av världen. Allt är inte helt svart eller vitt. <3 Eller? 

Kärlek
♥️



Taggar: #feber#kyligare#normaltemp#bedövning#snö#bilderna#bevisen#kriget#glad#empati#samtidigt;

Kommentera inlägget här :