En varm Annandag

publicerat i Allmänt;
Måndag 18 april 2022
Annandag Påsk

Det har varit några minusgrader under natten. På gräsmattan trippar "sädesärleparet" omkring. 
Jag har sovit dåligt.  Så där som man ofta gör när man måste komma fram till ett beslut om något jobbigt. Jag går inte in på detaljer men alternativen är inte så behagliga…
Måste försöka koppla bort tankarna på detta ibland och njuta av dagen. Som ska bli varm! Den är redan varm… :-)

(null)
Mitt gamla påskägg. Från min barndom. :-) Trevligt med en höna som omväxling till alla påsktuppar ;-)

(null)
"Två tuppar" Pablo Picasso. Det blev mycket om tuppar på bloggen denna påsk ;-)


(null)
Dagens Solrosor till Ukrainas ära. Michael Anchers vackra tavla. 

En promenad senare känns det lite bättre. Klarare tankar. Gick upp vägen där så många grannar bor. Trevliga samtal med folk som det var längesen man träffade senast. Det är en sån där dag när folk är ute och fixar på sina gårdar. Blev mycket av "passivitetsträning" för Balder. ;-) 

(null)
Tussilago och citronfjäril <3

Det är bra att polisen nu går ut och berättar om upploppen. Att "motdemonstranterna" (upploppsmakarna) är gängkriminella som passar på att angripa polisen. Troende muslimer firar nu den heliga månaden Ramadan. Praktiserande muslimer får under Ramadan inte skada någon eller något. Det är förbjudet. 

—————
17 grader varmt i skuggan. Man tackar! :-)

(null)
Balder: "Kan ni fatta va, de måste ha GPS på mig för de tror att jag  rymmer från gården! Jag? Mig kan man ju lita på….eller? ". :-)

Som mamma sa i telefonen idag: "Jaha, det var den påsken det". Sant. Vardagen tar vid. Tillönskar Dig en fin vecka! 

(null)


Medmänsklighet
♥️

Taggar: #annandag#svårtbeslut#sädesärlor#värme#grannar#påskägg#solros#upplopp#tupp#balder;

Kommentera inlägget här :