Tisdag

publicerat i Allmänt;
Tisdag 19 april 2022

Dagen börjar i dis. Ska enligt prognosen bestå av "lätt molnighet" och "halvklart". 

Ett beslut är fattat och jag ska meddela min tandläkare. 

(null)
Ur en gammal barnbok. :-) Fåglar av alla de sorter börjar bilda par nu och det är en fantastisk kör av fågelsång där ute. Ett problem dock: hackspetten har redan börjat hacka på de nya fågelholkarna….grrr! 
     
(null)     
Älskade Solros. Till Ukrainas ära. <3

Vid barnbarnet Noah och hans föräldrars besök på långfredagen "hände det saker".:-) Yngste sonen har en fantastisk sambo. Hon ville ha något att göra så hon satte igång att skrapa bort gammal färg på förstukvisten och på gamla husets ytterdörrar. Något mycket behövligt inför behandling och ommålning senare i vår/sommar. Tacksam! <3
(null)
Och titta! Det ser lite läckert ut …:-)  Lite "patina" :-)

Nere vid sjön börjar en vårdkase "växa"upp. Det är ju faktiskt snart valborg! :-) Is och snö täcker fortfarande sjön. Jag längtat efter öppet vatten. 
En liiten blåsippa hittade vi igår :-) Hoppas snart hitta många. Det är så vackert med blåsippor. 

Jag hör en humla surra… ljuvligt. Allt lever upp igen. :-)

Maken och jag "ligger lite efter" med vissa serier. Igår såg vi äntligen första säsongen av Bäckström. Nu har vi säsong två att se framemot. Tack och lov att det finns "play". :-)
Alla gillar inte kriminalserier eller thrillers, men det gör vi. Svenska, brittiska, danska är favoriterna. :-)

Allt gott önskar jag Dig kära läsare! 
Välkommen att titta in här igen. <3

Kärlek 
♥️






Taggar: #tisdag#fåglar#beslut#solros#skrapafärg#blåsippa#alltgott;

Kommentera inlägget här :