Idag

publicerat i Allmänt;
Onsdag 6 april 2022

(null)
"Potatishjärta". "När två blir en?" "Ett gammalt kärlekspar?  "Siamesiska tvillingar?" :-)

(null)
Ännu en vacker solrosbild från en inredningstidning. :-)Till Ukrainas ära. 

Pessimisten jag säger "nä nu är det kört", när motståndarlaget gör 1-0 i fjärde finalmatchen i hockeyn…sen vinner "mitt" lag med 2-7!!! Guldmatchen på torsdag!!! Heja tjejer!!!! :-)

Och något historiskt sker: biljetterna till damhockeyns final i morgon säljs slut på några minuter…Tjoho! Underbart!!!
<3

"Oj då", säger min gamla mamma när jag svarar när hon ringer.  "jag skulle sms:a dig men så blev det fel." "Ingen fara", svarar jag. Försöker förklara att hon är långtifrån ensam om att råka göra fel med mobilen. Sen pratar vi en liten stund. :-) Och säger godnatt. För det börjar bli sent på kvällen. Min mamma har alltid varit kvällsmänniska :-)

(null)
Vy från sovrumsfönstret igår kväll :-)

Nyklippt och nyfärgad i håret. Känns bra. Vi har alltid bra samtal jag och min frissa (vän). Idag blev det lite skratt och mycket allvar. Det är en allvarlig tid just nu…

Det får gärna bli lite varmare väder. Solen skiner men vårvärmen verkar befinna sig någon annanstans….Det är den här tiden på året då vissa klär sig i vinterjacka, mössa och vantar och andra i shorts och t-shirt…. ;-) 

(null)
Eller hur? <3

Ta hand om dig! 

Tillit
♥️




Taggar: #idag#damhockey#slutsålt#frissan#potatis#tillit;

Kommentera inlägget här :