Ny vecka

publicerat i Allmänt;
Måndag 25 april 2022

De börjar tidigt och de håller på länge och det brummar ordentligt…
gatusoparna …och fint blir det. Rent och fint. :-)
 

Men…nu är det ju strax valborg! :-) Och sköna maj och allt det där…:-)

(null)
Ett par solrosor till Ukrainas ära. (Bild ur "pysselbok")

Det händer ibland att jag läser något reportage om kriget. Om människorna. Det är fruktansvärda berättelser. Och de är sanna. Det är den grymma verkligheten. Helvetet på jorden, precis som alla de andra krigen. Varför läser jag? För att inte bli "immun". ..Jag frossar inte och jag blir inte deprimerad. Jag gör det jag kan så här på avstånd. Jag ber. Till högre makter. Till änglarna. Jag ber om fred. 

Macron vann franska valet. Det känns som en lättnad. 

Mindre bra känns det att läsa om BA.2…ja, just det, den nya  virusvarianten av omikron…vars smittspridning ökar markant..men som spås sjunka till låga nivåer efter maj månad…

(null)
Himlen idag :-)

Ja, man sitter där i lugn och ro och klappar och gosar med hunden. Då ser man plötsligt den där lilla svarta "pricken". Som rör på sig….snabbt tar jag den och spolar ner den…"jag tog just årets första!", meddelar jag maken. Balder ser helt förvånad ut. "Vad hände?" Usch, för fästingar! :-(

(null)
Ett bra ställningstagande :-) För så där är det ju ibland. Eller hur? 


Jag hoppas att din vecka börjat bra och att det får fortsätta så! <3

Medkänsla
♥️



Taggar: #ber#förukraina#fred#gatusopning#virus#fästing#vetinte;

Kommentera inlägget här :