Änglavakt den dagen

publicerat i Allmänt;
Torsdag 7 april 2022

5 år sedan terrordådet på Drottningatan i Stockholm….Det skakade om vårt land ordentligt. Jag kommer aldrig att glömma när äldste sonen svarade i mobilen att han precis svängt av från Drottninggatan… han hade änglavakt den dagen och min tacksamhet är stor för detta. <3
Alla hade inte samma tur… 5 dog, 15 skadades. 
Tankar går till offer och anhöriga idag…


(null)
En liten solros. 2018. Till Ukrainas ära. 

Jag har börjat följa Carola på Instagram. Det gör så gott att se det hon gör för den ukrainska familj som bor hos henne nu. Det är egentligen självklarheter som att t ex leka med barnen. Att se både hennes och barnens glädje, höra skratten, det är så fint. Att få glömma krigets fasor en stund….
Jag vet att det finns många "icke-kändisar" som gör samma goda gärning som Carola. Så klart. All heder åt dem alla. Kärlek. <3

——————-
Jag vill berätta att jag är medveten om att jag under dessa "solrosveckor" lagt ut två bilder målade av Gudrun Sjödén. Men jag köper sen flera år inget från hennes företag och jag tar totalt avstånd från hennes företag, åsikter och hennes ledarskap. Om någon inte förstår varför så googla. 

————————
Vi har orange varning för snöfall här…bra att vara förberedd…

————————
Dags för lite kloka ord:

(null)
<3

Drömmar om guld. Blir de verklighet i kväll? Det blir i alla fall "knökafullt" på arenan. Heja tjejer!!!! <3

Kom ihåg att Du är värdefull! <3

Medkänsla
♥️

Taggar: #änglavakt#minnesdag#drottninggatan#avstånd#carola#heder#klokaord#medkänsla#orangevarning;

Kommentera inlägget här :