Evolution och kanelbullar

publicerat i Allmänt;
Tisdag 4 oktober 2022
Djurens dag
Internationella vodkadagen
 Kanelbullens dag 
(null)

 
 

(null)"Händer inte så ofta att man har en nobelpristagares bok i sin bokhylla", sa maken igår. :-)

Det är ju en väldig debatt på nätet nu om det här med evolutionsläran kontra skapelsetro, (kreationism), sen andra vice talman påstod att jorden var 6000 år gammal..Att jorden är betydligt äldre än så är väl inget att tveka om med dagens vetenskapliga kunskaper. 
Man kan också fundera på "slumpen" kontra skapare. Hur kom jorden till? Är allt det som är så fint in i minsta detalj bara en slump? Ingen har svaret. Jag tror på evolutionen och jag tror att det finns en skapare bakom allt detta fantastiska. En kärleksfull och intelligent skaparkraft. Jag tror inte på slumpen. Vi tenderar ju att vilja se en tanke, en mening bakom allt…eller? Jag ser ingen motsättning i det jag tror. 

(null)
Höstfint på lilla balkongen

(null)
…. Och höstfint ute vid torpet <3

(null)
Höstastrarna är höga i år <3

Det är en sån vacker höstdag här. Blå himmel och sol. Jag njuter av all höstprakt. :-)
Hoppas att Du också har möjlighet att njuta! 
Att för en kort stund stanna upp och beundra skönheten i ett vackert löv…för ett ögonblick stänga av problemen, personliga och världsomspännande och bara SE… :-)
Sen återvända till problemlösningar och engagemang. 

(null)
Jag trodde tidigare att jag plockat de sista rosorna för hösten…men jag hade fel…här är de "sista"…???Sååå vackra <3

Till sist:
"Lev inte snabbare än din skyddsängel kan flyga" :-)

Höstfärger
♥️

Taggar: #evolution#skaparkraft#kanelbullen#höstfärger;

Kommentera inlägget här :