En ny verklighet

publicerat i Allmänt;
Måndag 12 september 2022

Solen går upp och solen går ner. Hösten skimrar alltmer i höstens färgpalett. Det är kyligare men klarare luft. De flesta människorna går till jobbet som vanligt. Eleverna till sina skolor. Småbarnen är på dagis. Affärer och butiker är öppna som vanligt. Människor dör och människor föds. Dag blir till natt och natt till en ny dag…
(null)
Vardag

Trots att "allt är som vanligt" så är det ju ändå inte det..
Verkligheten. Att leva i och förhålla sig till. Idag har jag svårt för det…
Jag "lånar" Göran Greiders ord idag: "Jag är en främling i detta land", 

Ansvar, tilltro, medmänsklighet, öppenhet, värdighet…vart tog ni vägen? Ni försvann i jippon, lögner, hat, förnekelse…

(null)
En ny verklighet kräver änglavakt…

Mycket är ännu ovisst men idag sörjer jag. Och är förbannad. 
Många, många är vi som känner som jag. Jag vet. En dag, en vacker dag, ska vi jubla igen!
Men idag ser verkligheten ut som den gör…

Var inte rädd!
Var rädd om Dig och de dina <3

Kärlek
♥️

Taggar: #ennyverklighet#förhållasig#sorg#vardag#jublaenvackerdag#änglavakt;

Kommentera inlägget här :