Det blåser en vind

publicerat i Allmänt;
Lördag 18 februari 2023
Fotens dag. Du tar väl hand om dina fötter? Unnar dig ett fotbad då och då? :-)


(null)
Precis när jag tog det här kortet tog vinden i ordentligt. En kall vind. Men solen skiner och det glittrar på vattnet. Snön som kom igår har förvandlats till små pölar och stora "sjöar". Plask plask.
Det blåser kuling igen. Men det finns de som har det värre. I alla fall haft det värre. I södra Sverige. Där Otto härjat. Har han lämnat tro? 

Jag kunde bara några av frågorna på På Spåret igår. Men jag är stolt över att minnas något överhuvudtaget. ;-) Florens och Mora kunde jag lista ut på 10 respektive 8 poäng men som vanligt tvekade jag: "nämen så lätt kan det ju inte vara"…? :-) Och så är det de där namnen som ligger och lurar i någon vrå av hjärnan…;-) 

(null)
Jag gillar mönstret på min nya handväska <3 En blå mandala :-)

Snart är det en form av "ödesmatch" för favoritlaget i hockey. Jag misströstar, men innerst inne finns det där lilla hoppet om mirakel… Maken kommer att titta, jag kommer väl som vanligt kika ibland men i övrigt flaxa omkring och fixa lite här och där. Förhoppningsvis får vi kärt besök i morgon :-)

Kom ihåg att: sätta ner foten!  Och våga visa framfötterna! :-)

Solglitter
♥️

Taggar: #fotensdag#fotbad#vind#blåser#solglitter#påspåret#framfötterna;

Kommentera inlägget här :