2 februari

publicerat i Allmänt;
Torsdag 2 februari 2023

Skönt att vara inne i februari :-) De många födelsedagarnas månad I släkten och vänskapskretsen. Det börjar i dag. 2 februari var min mormors födelsedag. Jag har en syssling som fyller idag och ett gudbarn. :-)
(null)
Mormor Anna som liten. Hon var född 1895. Så söt <3

Idag lyser solen och man känner sig piggare. 
(null)
Ut mot havet. Jag gillar de skiftande blå nyanserna. :-)

Efter att under flera år skänkt prylar och kläder till Erikshjälpen besökte vi idag butiken. Så längesen sist. Så fint det är där nu. Snyggt uppdelat i olika avdelningar. Mycket folk. Jag ville kolla leksakerna eftersom vi ska ha Noah hos oss i helgen. Gjorde fynd! :-) Och fyndade också en stor gammal svepask. :-) Vi kommer att fortsätta skänka till secondhand där pengarna går till välgörande. Det känns så bra. :-)
  (null)
Alfons. :-) Bilar och lok i trä. (Bara lite plast). :-)
(null)
Svepasken. :-) Tänk om den kunde berätta sin historia:-)

Hastar mellan nyheterna. Blir mest rubriker. Orkar inte ta in alla politiska konstigheter som sker. Hittar inget positivt. Centerpartiet har fått en ny ledare…vet inte om det är positivt? ;-) 

Så här känns det nu:
"Tro Jag vill känna tro Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro I en vintervärld, finns det någon tro? Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten Känna tro igen"
En strof ur Marie Fredrikssons "Tro". <3

(null)
Sååå söta! Man blir glad av dem. :-)

Vad gör dig glad idag? Orkar du vara glad eller är det för mycket som tynger och gör dig sorgsen? Livets upp och nergångar. Ibland är det svårt att leva. Ibland är det lätt. Livet är en mix. Var rädd om dig! Du har rätt att få vara glad och du har rätt att få vara ledsen. <3

Omtanke
♥️

Taggar: #födelsedagar#fynd#svepask#mormor#tulpaner#leksaker;

Kommentera inlägget här :