Astrid

publicerat i Allmänt;
Torsdag 9 februari 2023

Det blåste kuling här i går kväll och under natten. Det blåser fortfarande. Vilka krafter, vilken styrka det är i vinden!  
  (null)
Efter blåsig promenad:-)

Igår kväll såg jag, äntligen, filmen om Astrid Lindgren. "Unga Astrid" från 2018. Något av det bästa jag sett. Så fin, gripande, välspelad. Har du sett den? Då förstår du vad jag menar. Om du inte sett den, se den! Astrid Lindgren har ju via sina böcker berört alla svenskar och även utomlands är hon ju välkänd. Böcker om Pippi Långstrump finns på 78 språk!  Alla har vi våra favoritfigurer. Förr var det Bullerbyböckerna och filmerna som var mina favoriter. Sen blev det Saltkråkan. :-) Nu vet jag inte…Ronja kanske? :-) Bröderna Lejonhjärta…
En sak har jag gemensamt med Astrid. Vi är båda födda i Vimmerby. :-) Och jo, jag började tidigt skriva små hemmagjorda böcker (sagor) och dikter. Men författare blev jag aldrig även om många vuxna tyckte att jag "borde" bli det :-)

(null)

Slutlåten är skriven av Ane Brun. Den berör mig djupt. 
Springa våga springa Genom döden in i livet Springa våga springa Genom mörkret in i ljuset
Passa på att leva ta för dig Känn att sommaren den är din Passa på att leva ta ett steg fram Eller baklänges om du vill Passa på att leva stå mitt i det Möt upp stormarna med ett skrik
Springa våga springa Genom döden in i livet Springa våga springa Genom mörkret in i ljuset
Inte förtvivla men du kan gråta Och se att framtiden kan förlåta Svartmåla inte hela tavlan du fått Låt andra färger få plats emellanåt Inte ångra men du kan lära Sen går du labyrinten utantill
Springa våga springa Genom döden in i livet Springa våga springa Genom mörkret in i ljuset
Springa våga springa Över gapet in i faran
Springa våga springa Genom döden in i livet Springa våga springa Genom mörkret in i ljuset Springa våga springa Genom döden in i livet
Springa våga springa Genom döden in i livet
<3
(null)
Tack Astrid! För allt <3

Och tack läsare för att du var här på min blogg!
Var rädd om Dig! <3

(null)
Vacker himmel nu här i eftermiddag:-)

Tacksamhet
♥️










Taggar: #astrid#film#springa#vimmerby#blåst#tack;

Kommentera inlägget här :