Välkommen juni!

publicerat i Allmänt;
Torsdag 1 juni 2023
Solen gick upp kl 03.33 och går ner 22.08. :-)
 
Oj, oj, vad det blåser! Blåser kallt. Men solen skiner :-)

(null)
Fick det här vackra kortet från mamma idag. Originalet är målat med munnen av Karin Dahl. 

"Flitig som ett bi" är jag nästan idag. Dvs får snabbt en hel del gjort. Väntar nu på yngste sonen. Vi ska äta lunch tillsammans. 

(null)
Nu är det sommar :-)

Handlar växter idag. Stora hortensior, hänglobelia och kryddväxter. :-)
Ska läsa på om citronmeliss, rosmarin, chokladmynta m fl. Jag glömmer så lätt det jag en gång lärt mig. 

(null)
Vågor på sjön igår. Så är det säkert idag också med tanke på blåsten. Älskar det där "kluckande" ljudet av vågor mor strand :-)
 
Dagens ord:
"Förändring är ett lättköpt botemedel. Det kräver karaktär att stanna kvar på ett och samma ställe och trivas där."
- Elizabeth Clarke Dunn -

(null)
Gula blommor utifrån min fantasi :-)

Så mycket festligheter nu. Student, konfirmation,  avslutningar, sommarfester…En härlig tid! Om än lite stressig för en del av oss. 

Må solen på Dig skina och må Du ha balans mellan frid och aktivitet. 
Kärlek
♥️ 

Taggar: #juni#välkommen#flitigsomettbi#hortensia#kryddväxter#karaktär;

Kommentera inlägget här :