Längsta dagen

publicerat i Allmänt;
Torsdag 20 juni 2024
Sommarsolstånd 
"Sommarsolståndet kallas den tidpunkt då solen står som högst på norra halvklotet. Då är natten här som kortast under året och dagen som längst. I år, 2024, inträffar sommarsolståndet den 20 juni klockan 22.51 lokal tid. Det betyder att det är just denna dag som är årets längsta dag." (SVT)

(null)

Väldigt mycket trafik, "alla" är ute på vägarna samtidigt. Det rapporteras redan om olyckor. Jag ber till högre makt att de mina kommer lyckligt fram dit de ska. 

(null)
Smultron på strå. <3

Spraya färg på Stonehenge…det är förkastligt! Blir så trött på dumheterna som vissa miljöaktivister sysslar med…varför förstöra? Vad blir bättre av det? Inte miljön, inte klimatet i alla fall. Engagera er politiskt! Demonstrera på lagligt sätt. Tystna inte. Men gör något vettigt! Kolla svenska rebellmammorna t ex! 

(null)
Sjöns egna blommor <3

Nu har jag "gnällt" färdigt för idag. Tror jag…;-)
Man måste inte fira midsommar. En del jobbar och håller Sverige igång. Ingen snaps och inga dansande grodor, men jag önskar alla att få möjlighet att njuta av vår vackra natur, av ljuset, känna lite magi, kanske romantik…eller bara vara i det som är. Andas. Må solen värma din kind! <3

Andetag 
Dagens meditationsbild och ord:

(null)

♥️

Taggar: #meditationsbild#längstadagen#ljuset#sjöblommor#tillönskan;

Kommentera inlägget här :