Modiga beslut och lite vemod

publicerat i Allmänt;
Tisdag 18 juni 2024

Känner lite vemod idag. Närmaste grannen flyttar ut och de nya ägarna flyttar in. Man inser verkligen att tiden gått när man tänker på att vi funnits här sen sent 70-tal…Alla dessa människor vi mött, alla upptäckter och äventyr. All vila, alla projekt. Alla fester. Alla vänner och all släkt vi haft på besök. 
Tiden kommer också. Förändringar sker ständigt. Minnen består. Numera är vi nästan mer här än i stan. 

(null)
Tänk att makens födelsedagspresent, hortensiorna, passade precis i vårt "loppisfynd" :-)

En kvinna att berömma och hedra:
(null)
Mod <3
Och Sverige? Röstade nej…Det är skillnad på miljöministrar och miljöministrar…
"Mitt samvete säger mig otvetydigt: Om framtida generationers liv står på spel krävs modiga beslut. Därför röstade jag för naturrestaureringlagen."
"Om 20 eller 30 år, när jag ska prata med mina två syskonbarn och visa dem allt det vackra i vårt land och den här kontinenten, och de frågar mig: ’Vad gjorde du när allt stod på spel?’, då vill jag kunna säga till dem: ’jag försökte göra så mycket jag kunde.’
- Leonore Gewessler -
Mod! Modiga beslut! Samvete! Klokskap! …fattas i Sveriges regering… Tyvärr…

Det handlar om återställande av natur och har beskrivits som helt avgörande för att klara miljö- och klimatmål. Grattis till vinsten, naturen, människorna, djuren, moder jord! <3

(null)
Finns bara ett ord: skönhet! <3

(null)
Här är det tomater på g! 

(null)
Rhododendron har snart blommat färdigt för i år. 

Hoppas att Du har det bra. Att Du har tid att Andas in, Andas ut. 

Andetag 
Dagens meditationsbild och ord:

(null)

♥️

Taggar: #meditationsbild#förändringar#vemod#naturenvann#hedras#modig;

Kommentera inlägget här :