Vilda blommor och nytt projekt

publicerat i Allmänt;
Söndag 16 juni 2024
De vilda blommornas dag! <3
Jag visste inte om att denna dag fanns. Men jag hyllade det som växer vilt i  gårdagens inlägg. :-) Mer kommer på Midsommarafton. 
(null)
Bilden får representera alla underbara vilda blommor <3

Jag är nog lite "crazy". Igår satt jag och delade upp alla snäckor och musslor och små fossiler som jag har plockat och tagit med mig från resor. De är mååånga ;-) Mitt "skapande jag" vill påbörja ett "projekt". I teorin ser det lovande ut…nåja…det får ta sin tid, när kraft och anda faller på. ;-)
(null)
En liten del av alltihop. Tillsammans med drivved och lite annat så kanske det kan bli nåt. ;-)

Det är söndag. I juni. Lite varmare ute. Halvklart. Blåser.
Lånar andras kloka ord idag:

(null)
Så fin tanke. Så klok. Och för mig är den sann. Själen säger mig det. Det blir så lugnt i sinnet. Vår resa är här och nu. <3

(null)
Den inre resan är lika viktig… <3

Det har skett en fångutväxling mellan vårt land och Iran. Skönt för de svenska fångarna och deras anhöriga. Vilken lättnad. Rätt eller fel? Fanns det alternativ? Knappast. Om framtiden och följder kan inte jag sia. Kan någon? Och vad händer med den tredje svensken? 

(null)
En äng. Idag. Skönhet. Ja, jag vet att Lupiner är ett problem, men vackra är dem. 

Allt gott önskar jag Dig! Nu får vi se fram mot midsommar. Vare sig man firar eller ej, så är midsommartiden en fin och magisk tid. Eller hur? :-)

Andetag 
Dagens meditationsbild utan ord:

(null)

♥️





Taggar: #meditationsbild#vildablommorsdag#klokaord#nyttprojekt#snäckor;

Kommentera inlägget här :