Ett hjärta som bultar

publicerat i Allmänt;
Torsdag 27 juni 2024
Idag är det "svalare", "bara" 25 grader. :-) Tack och lov så fläktar det lite. Korta promenaden ner till sjön kändes riktigt skön. I övrigt bromsar min kropp mig. Ta det lugnt! :-(

(null)
På vägen tillbaka från sjön gör jag "fynd". Alltså får syn på en blomma jag aldrig sett här förut. Kollar i bok och söker på nätet. Resultat: Toppklocka eller möjligen Ulltoppklocka. :-) Mycket vacker. Sätter dem i en vas tillsammans med Prästkragar. 


(null)
<3
Vi hör ihop. Vi är beroende av varandra. Vi behöver samarbeta. Bygga broar istället för murar. 
Det är märkligt att så många anser sig ha rätten till friheten att resa till andra länder och kanske även bo där, men inte vill ta emot människor som flyr från krig och våld. Fattiga och rika… Det gäller att födas i "rätt" land och ha rätt hudfärg…och helst med "silversked i mun", som ungmoderaten sa. Splittring och avhumanisering är trenden för dagen och den tid vi lever i. 
Ändå vet vi att vi alla är människor med ett hjärta som bultar. 


(null)

"Lite" till blev gjort för min del. Det fläktar skönt nu på eftermiddagen. Jag hjälpte maken med att rengöra båten och nu är den snart på väg ner till sjön och i vattnet, efter flera år på land. Det har bara blivit så… 

Vad/vem, förutom för dig själv, bultar ditt hjärta som mest? 
Lyssna till ditt hjärta. Det är inte bara en låt, det är ett bra tips också. :-)

Andetag 
Dagens meditationsbild och ord:

(null)

♥️

Taggar: #meditationsbild#hjärta#bultar#toppklocka#beroendeavvarandra#båten;

Kommentera inlägget här :