Juninatten

publicerat i Allmänt;
Fredag 28 juni 2024

Det är torrt i markerna, det behövs regn, men det är knasigt och kan vara förödande om det blir i form av skyfall…Jag är inte i området som fått gul varning men man vet ju aldrig säkert…

Visst, juni går mot sitt slut, men jag vill ändå hedra juninätterna. Och minnas. 

(null)


Det är lagom kallt att andas

Det är lagom varmt att leva

Genom daggen kan jag följa dina spår

Över blommningsgröna marker

Ner mot boningsröda gårdar

Jag är fatt dig vid din sida där du går

När solen färgar juninatten

Och när sången och musiken dansat ut

Det är stunder som man borde ta till vara

Och ha kvar som ett täcke under vinterkalla dar

Nu har fågelsången vaknat

Fast vi gick här fram så tysta

Var det solen, eller var det våra steg

Var det hjärtats slag som hördes

Eller lätta gräs som rördes

Eller vinden som drog fram mot gård och teg

När solen färgar juninatten

Och när sången och musiken dansat ut

Det är stunder som man borde ta till vara

Och ha kvar som ett täcke under vinterkalla dar

När solen färgar juninatten

Och när sången och musiken dansat ut

Det är stunder som man borde ta till vara

Och ha kvar som ett täcke under vinterkalla dar

- Sven-Erik Magnusson/Thorleif Kjell Styffe -

(null)


(null)
Hm…ja, så kan man ju också se på saken :-)

I går kväll kom vår båt äntligen i vatten igen. Känns bra. :-)
(null)
I sköna junikvällen :-)

Det var debatt mellan presidentkandidaterna i USA under natten, svensk tid. Det verkar som om demokraterna är "chockade"? Men vad hade de förväntat sig??? 

(null)
Så öppnar den upp sig, den vackra Pionen! <3 I år har vi bara en pionbuske kvar. Den med stora,rosa blommor klarade inte vintern. 

Har du någon sommarlåt som du gärna lyssnar på och kanske nynnar på? Sen jag såg och hörde Albin Lee Meldau på Allsången så är hans låt "Show me",  den jag lyssnar på om och om igen. Så vansinnigt bra!!! Det är sällan jag fastnar för en ny låt nuförtiden, men den!!!
Tack Albin! :-)

Det känns tryckande och "klibbigt" varmt nu…blir nog åska…

Var inte rädd!
Var rädd om Dig! <3
Och Du: Trevlig Helg! 

Andetag 
Dagens meditationsbild och ord:

(null)

♥️

Taggar: #juninätter#meditationsbild#presidenter#sommarlåt#båten#pion;

Kommentera inlägget här :