Bygg broar

publicerat i Allmänt;
Söndag 9 juni 2024
Valdagen. 

Svarta moln över staden. Regn från och till. Vinden blåser kuling. 13 grader varmt. Tjohej! Eller nåt sånt. 
Gjort vår plikt och vår rättighet. Röstat. Viktigt. Känns bra att dra sitt strå till stacken. :-)
(null)
<3

Jag är rejält trött på det "själlösa" samhället. Det egoistiska, maktgalna samhället. Det är klart att om man inte tror att vi "har"/är själar, så kan man ju bara sno åt sig allt man vill ha utan att tänka på andra. Man behöver inte känna respekt, omtanke eller ansvar för medmänniskor. Inte heller för djur och natur. För moder jord. För framtiden. Allt går att strunta i för makten och pengarna. 
(null)
Att våga lyssna… stänga av bruset…släppa orden…

"You believe God looks at us from above but He actually sees us from the inside"- Rumi -

Tro är personligt. Ta inte ifrån människor deras upplevelser. Man måste inte tro på en gud för att vara en god människa. Och gudstro kan se väldigt olika ut. Respektera varandra. 

(null)

Man behöver inte bevis för att tro

Tro är en aning, en tillit

Min tro är vardaglig. 

Ingen söndagsgudstjänst-tro. 

En känsla av att något bär

Även i sorg och oro

Att det finns kärlek

I en tid där hatet växer

(null)
<3

För mig hör allt ihop. Min själ med andras själar. Våra själar hör ihop med moder jord och därifrån vi en gång kom och dit vi ska återvända.  Detta är andlighet för mig. Och kärlek. 
Utifrån detta röstar jag. 

Bygg inga murar!
Bygg broar! 
<3

Och så lite satir från en präst med glimten i ögat:
(null)
Wisti 
En som ibland kallat sig Gud, är Zlatan. Nej, du är ingen gud, Zlatan, men igår när Sverige spelade mot Serbien, då saknade jag faktiskt dig, så som du var när du var som bäst.  Efter matchen blev du avtackad och hedrad. Och höll tal. Nu hoppas vi på nya stora stjärnor. Det behövs! 

Nu hoppas jag på ett bra valresultat. För människan. För klimatet. För livet. 

Allt gott önskar jag Dig! 

Andetag 
Dagens meditationsbild utan ord:

(null)

♥️





Taggar: #meditationsbild#valdag#röstat#klimatet#tro#andlighet#politik#själen;

Kommentera inlägget här :