Önskan till alla

publicerat i Allmänt;
Lördag 1 juni 2024

Välkommen juni! 
(null)
Ingen sommar utan pelargoner! <3 Det fick bli nyinköpta i år, de gamla hade "levt färdigt". 

 Just nu är det studentid. Det ligger pirr och glädje i luften. Förväntningar. Baler. Mössor. Sång. 
Jag minns min egen student med ett enda stort: äntligen!!! Lyckorus. :-) Blandat med lite separationsångest och oro. Men mest glädje. 

Jag har ingen student att gratta i år. Men om jag hade skulle jag önska hen detta:

 Jag önskar dig glädje över att leva

Jag önskar dig vänskap och kärlek

Jag önskar dig modiga och varsamma steg

Jag önskar dig fred och frid

Jag önskar dig lust och kreativitet 

Jag önskar dig uppfyllda drömmar

Jag önskar dig hälsa och kraft

Jag önskar dig tacksamhet och medkänsla

<3

Dessa ord tillönskar jag naturligtvis alla ungdomar. Och barn, vuxna och äldre. :-)

(null)
"Änglamarken"

Citerar underbara Stina Wollter:
"Du är viktig för dig i ditt liv.
Sen är du viktig för andra.
Vi är Varandra." 
<3
(null)

Att sitta på bryggan med fötterna i vattnet, det är ju tradition. Igår kväll blev det av. Stilla vatten. Lagom "kallt". Plaska lite. Ringar på vattnet. Tystnad. Tre timmar till solnedgång. Vacker utsikt. Värme. Sommar. Jag njuter. :-) Så skönt för kropp och själ. 
(null)

Sen blev det fotboll. Tjejerna. Kul att de är igång igen och viktig vinst. :-)
(null)
Köpte dessa skönheter och glömde namnet. Frågade en fin vän som kan "sånt". De heter påfågelblomster. Eller Gazania. :-)

Stocholm Marathon är igång. I värmen. Hoppas att alla är rädda om sig…tror inte att jag känner någon som är med…??

Ha det gott! Var rädd om Dig! 


Andetag
Dagens meditationsbild utan ord:

(null)

❤️



Taggar: #änglamarken#meditationsbild#sjön#pelargoner#gazania#önskantillalla;

Kommentera inlägget här :