"LYSSNAR PÅ TV"

publicerat i Allmänt;

Har ni prövat på att bara " lyssna" på TV? Det är vad jag gör just nu. Det är hockey, favoritlaget i semifinal. Jag, make och son har parkerat oss i soffan. Sonen sitter, maken halvligger/halvsitter i en märklig vriden position och jag ligger utan att titta. Har en mindre bra dag. Har liksom "inte ögonen med mig". Men det går utmärkt att bara lyssna. Reportrar och "experter" pratar hela tiden. Men framför allt låter min son hela tiden och hans kroppsspråk är tydligt!

Våren verkar ha tagit en paus. Igår snöade det lite, med betoning på lite. Just nu haglar det här. Betydligt kallare har det blivit. Optimistiska jag tog inte vantar på mig när jag gick ut idag...det borde jag ha gjort! Tack och lov verkar inte sjöfåglarna "bry sig" sig så mycket om kylan. De fortsätter glida fram på ån och då och då dyka ner i vattnet. Massor med måsar flyger över hus och å. Och har ni tänkt på att blöt asfalt också doftar Vår?!

"Vandra på en regnbågsstig;
vandra på en stig av sång
och allt omkring dig
kommer att bli vackert.
Det finns en väg
ut ur varje dunkelt dis
över en regnbågsstig ."
Indiansk sång

Jag blev både varm och glad över reaktionen på fotot av min tavla som jag la upp i förra inlägget. Jag är stolt över att jag vågade... Här kommer en till från 2003. Först målade jag bara en massa härliga färger, markerade med svart och plötsligt så blev det något som kanske kan likna ett kyrkfönster? ( Inget bra foto, men det får duga)
Det står 1-0 till favoritlaget, just nu, om någon händelsevis undrar;-)


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena M:

Väldigt fin! Hälsar Helena, Stockholm

Kommentera inlägget här :