4 februari

publicerat i Allmänt;
Onsdag 4 februari. Min mors 80-årsdag. Kan inte riktigt fatta att hon är "så gammal"...Hon har svårt att förstå det själv också. Berättade i telefon att hon legat vaken till klockan 24 för att verkligen känna: "Nu är jag 80 år!" <3
Grattis lilla mamma <3

Rosorna som mamma fick av oss <3

Onsdag 4 februari. Fullmåne. Just den här fullmånen kallas Snömåne. Fullmånen i Januari har namnet Vargmåne och nästa i Mars kallas Kråkmåne.
Lite kuriosa ;-)



Onsdag 4 februari. Jag mår bättre idag. Har till och med varit ute på promenad. Kallt och halkigt var det men skönt ändå. Dubbar på skorna och ett stadigt tag om makens arm så gick det galant. ;-)
Maken är min "krycka" här i livet. <3 Och även min "livboj". Jag har flera livbojar. Flera av mina vänner är också mina livbojar. Speciellt under min sjukdomstid (kollapsen) fanns de där och drog in mig mot land, om och om igen....<3 Min tacksamhet är djup. <3



Onsdag 4 februari. Maken och hunden tog en sväng ut till torpet idag. Mycket snö där :-) Vår förra hund, även det en springer spaniel, var tokig i snö. Hon slängde sig ner även i den djupaste snö och plogade, skuttande gångar i den orörda snön. Inte denna hund. Han väntar tills husse snöröjt, sen vandrar han i gångarna. ;-) Lite bekvämare hund med andra ord ;-) Så olika kan de vara, hundarna! :-)


Onsdag 4 februari. Det kommer oroande rapporter från vårt grannland Norge. Ett rikt land som inför tiggeriförbud och nu även har planer på att införa förbud mot att hjälpa tiggarna...??? Att skänka pengar, ge mat och husrum till de sämst ställda människorna ska alltså bli något brottsligt!!! 
Låt våra tankar och böner handla om hjälp och stöd till de mest utsatta. Och beslutsfattare både i Norge och i vårt land behöver nog "upplysas" inifrån och ut och tvärtom. "Medmänsklighet", vart tog du vägen???

Må Kärleken omfamna Dig
och
må Ljuset lysa upp Din
livsväg
<3

Jag vet att jag upprepar mig, men ovanstående ord kom till mig för att delas till alla som vill läsa. :-)

I morgon går solen upp igen för oss alla. Även om vi inte ser den.

Love
❤️

Kommentera inlägget här :