I mitt vinterparadis

publicerat i Allmänt;

Det är - 13 när jag vaknar. Solen strålar så gott den kan. Vi tar en promenad på förmiddagen, jag, hunden och maken. Får sällskap av granne med trevlig hund. Vi har inte träffats på flera månader så vi har mycket att prata om. Hundarna är glada att se varandra också. :-) Vi pratar om väder, hälsa och om det hänt något särskilt i området. Det verkar ha varit lugnt. Fem gånger har han behövt ploga vår väg, berättar grannen. Postbilen kommer och grannen hämtar posten till sig och till en annan granne. Man hjälps åt. 

Det är ännu en sån där obeskrivligt vacker dag. Kanske den sista på ett tag. Det ska bli värmegrader och kanske till och med regn. 

Jag hamnar i "plåtartagen". ;-) Ser så många fina och lustiga motiv. Naturen har vintermössan på :-)



Inte kramsnö men väl en snökram ❤️


Jag vaknade av månens sken i natt. Det var en stark fullmåne! Kan titta på månen länge, länge...tänk att det varit människor på besök där! Men månen har ändå inte tappat sin magiska tjusning. Inte för mig i alla fall. 
"Månlandskap?" ;-)


I väntan på vår och sommar ;-)

I morgon blir det en sväng till stan för yogakurs och jobb. Det blir bra :-)

Allt gott! 
❤️

Bilderna på månen blir aldrig riktigt bra men den här är skaplig ;-)

Kommentera inlägget här :