Vad ser du?

publicerat i Allmänt;
Stilla. Varmt. Det här är bara början på en varm period, en mycket varm period. 

Sitter ute en stund på uteplatsen. Trägolvet drar till sig min uppmärksamhet. Där finns så många "figurer". Fantasieggande. Fotar. Vad ser du?

(null)
1

(null)
2

(null)
3

På nr 1 ser jag en hund med stora öron. ;-) Inte helt olik en viss Balder.

På nr 2 ser jag en ängel som är ute och flyger :-)

På nr 3...vet inte riktigt...änglavingar? Fågel?

***

Storbritannien har en ny premiärminister. En till ledare med gul hårkalufs...men, nej, nu ska jag inte döma efter utseendet, fy mig...;-) Nej, man ska döma efter vad de säger och tycker, deras politik...hm...no comments....:-) 

Igår kväll tog jag fram färger och papper för att måla. För första gången på flera månader. Nej, det blev "inget" att visa upp. Jag testade nya färger som jag köpte hos Annica på Helheten i våras. Wow, känns sköna att måla med. När nästa gång blir vete katten, men ändå...;-) Motiverad är jag, men kraften...kraften sinar. Får väl stirra ner i bräder så länge...hi hi...

Gårdagen startade i ottan och var intensiv. Den här dagen startade senare och är mer stillsam. Jag bävar lite för värmen som är på gång. Hur mycket klara gammelhunden? 

(null)
Även låtsasfjärilar är vackra :-) Blommorna är äkta. Vi har en del levande fjärilar här, förstås, men inte alls lika många som tidigare somrar. Kanske har vi inte "rätt" växter? 

Hittade något så fint och klokt på Fb. Delar det med dig. 
(null)
Första steget till läkning. Jag försöker...läkning pågår.  <3

(null)
Här är en som gillar att sitta och filosofera i solskenet.

Nu klipper maken gräset. Igen. Det är något otroligt vad det växer snabbt! Grönt och frodigt. Och långt/högt vilket man nu föredrar att kalla det ;-) 

Var rädd om Dig! 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #vadserdu#gulhårkalufs#värmen#klippagräsetigen;

Kommentera inlägget här :