Den inre resan

publicerat i Allmänt;
(null)

1 September

Jag brukar sammanfatta min sommar. Det som hänt, möten, vädret, resor, nya insikter. 

Sommaren 2019....

Det positiva:
En ny fyrbent kärlek har dominerat sommaren
Fotbolls-VM var en höjdpunkt på TV. 
Fina besök av söner och barnbarn
Utrensning av grejer, grejer, grejer
Odlingen i växthus och pallar

Det negativa:
Depression
Fibromyalgin värre än någonsin
Inte orkat resa och inte orkat umgås med vänner
Bara orkat korta promenader
Inget bad
Ingen båttur

Varför tar jag upp det negativa? Jo, för att så är livet. Gott och ont. Glädje och sorg. 

Och så då vädret...ja, vad ska man säga, denna sommar innehöll all sorts väder. En hel del sol. När det regnade, regnade det rejält. Vissa perioder var kalla, andra mycket varma. En hel del blåst. En typisk svensk sommar om man jämför med förra sommaren ;-)

Jag har tvingats ta svåra beslut. Ångestfyllda beslut. 

Och även om jag inte kunnat göra yttre resor har jag gjort en inre resa. En resa för att hitta orsak och verkan. Jag har rest i barndomslandet, i tonårslandet och vuxenlandet. Innanför den yttre blankpolerade ytan. Återupplevt orsaker till trauman, fibromyalgin och depressioner. Sett och förstått. Det dunkla har klarnat. Mönstret blir tydligt och det gör så ont. En mycket smärtsam resa. 
Jag har skrivit ner min resa, min livsberättelse. Den heter Flickan. 

Nej, jag kan inte publicera den. Av omsorg till de inblandade. 

Denna dag med mycket hög luftfuktighet, hetta och kraftig blåst, ägnar jag åt skörd. Örter på tork. En del ska frysas in. Att ta fram i höst och vinter. :-)

Och nu har Wisti fått till det igen angående ett aktuellt ämne: 
(null)
Tack Wisti! :-) 

Och det drog ihop sig till oväder...
(null)

(null)

(null)
Dramatiskt vackert...

(null)
Gammelhunden tycker att vi är märkliga som är ute ända tills regnet faller. Och hans blick säger: "kom in och ge mig mat!" ;-)


Tillönskar dig en fin, ny vecka med innehåll som du gillar. 

Hoppfullheter 
❤️

Taggar: #sammanfattningavsommaren#deninreresan#ännuettoväder#dramatiskamoln;

Kommentera inlägget här :