Hurra för de 10 åren!

publicerat i Allmänt;
(null)
"Nja...jag tror jag stannar här...ser att husse är på gång med snöslungan..."

Snöslungepremiär...den första turen men definitivt inte den sista....

Man kanske ska vara försiktig med vad man önskar sig...visst sa jag väl "lagom" med snö som sakta singlar ner från himlen? Eller sa jag: "snöoväder"? Vädergudarna hör dåligt tror jag...;-)

(null)
Gamla dalahästar och ett gotlandsruss. 
I
 Västernorrland är det klass 3 varning...oj, oj...inte kul! 
I Madrid bygger man snögubbar och åker skidor...

——————

(null)
Sista Amaryllisen för denna jul. Så vacker. 

Har något att fira idag. Bloggen fyller 10 år! Tack alla ni som varit med från start och tack alla ni som hittat hit senare! Jag är så tacksam! <3

Längre bort i tiden ligger 1971. Mina tankar igår:
När jag ser filmen om 1971...kläder, frisyrer, musiken, protesterna, kvinnokampen...förstår jag min upprördhet när ungdomar idag skämtar om jämställdhet som om det vore något oviktigt...

Jag var tonårig i en tid när allt kändes möjligt om vi bara kämpade tillsammans. Det handlade om så mycket viktigare saker än om "vem som diskade och vem som tvättade bilen"...

Mycket blev bättre men det är sååå mycket som är kvar att kämpa för...attityder, möjligheter, löner, lika villkor, normer, respekt, rättigheter...

Kläderna, modet då...åh, vilken nostalgi! Korts, väst, knutjumper och lång kappa över det...:-)Och lackstövlar, höga. Jag hade höga knästrumpor som gick över knät och platåskor till det. Wow vad man kände sig fin! :-)

————-
Dagens citat:
"Jag är inget offer, jag är en fighter"
Linnéa Kuling som skrev om livet i Knutbysekten.

*******
Nu hoppas jag att snöovädret snabbt drar förbi och att vi alla kan njuta av vintern. Hörde ni det vädergudarna?? ;-)

Håll ut! 

Hoppfullheter
❤️



Taggar: #bloggenfyllertioår#snöoväder#fighter#nittonhundrasjuttioett#kvinnokampen;

Kommentera inlägget här :