Små framsteg

publicerat i Allmänt;
Tisdag 20 juli 2021

Vi har inte suttit i paviljongen på ett bra tag. Konstaterar att småfåglar bajsat ner både golv och stolar. På avstånd har jag sett hur sädesärlemamman pickar något i gräsmattan och matar en unge som sitter i ena hörnet av paviljongen. Det är så fint att se. 
Men…när jag tittar upp mot paviljongens tak…åh, nej… (null)
Mindre charmigt…getingbo…

Det är 21 grader varmt idag och det är nästan som man fryser…nä, men det känns ovant och samtidigt friskt. :-) 

Sädesärlans ungar provflyger, prövar sina vingar, här över gården. Jagar varandra :-)

(null)
Jag envisas med det där speciella trädet. Maken har tagit en bättre bild, här ser man tydligare :-)

På tal om träd. Här är två till speciella: 

(null)
"Totempålen" ;-) 

(null)
"Ihåliga trädet". Hoppas att bandet betyder att det ska bevaras. Det är känt i trakten under ett namn jag nu inte minns.  <.3

(null)
Vi gick två km idag. Längre än på länge för min del. Inget att skryta med, jag vet, men för mig är det en stor "seger" efter ett år då jag bara kunde gå och strosa på gården. Allt är relativt. ;-)


Har sett Carina Bergfeldts film om Utöya. Säger bara: Se den! Aldrig glömma. Aldrig tiga. Kan ses på SVT Play nu. På tv minnesdagen den 22 juli. Det är tio år sedan terrordådet. Högerextremismen är ännu aktuellare idag. Hatet och hoten dog inte….Aldrig glömma. Aldrig tiga. 

Jag är glad för mina små framsteg. Hoppas du är stolt över dina! Vare sig de är stora eller små. :-)

Framsteg
❤️

Taggar: #getingbo#sädesärlor#prövarsinavingar#träd#speciella#långpromenad#seger#framsteg#utöya#aldrigglömma#aldrigtiga;

Kommentera inlägget här :